Pensar en idear la imatge corporativa de l’empresa equival a establir un conjunt de pautes i normes estètiques i visuals que regulin la manera com ens presentem al públic. Així comunicarem amb coherència i homogeneïtzarem els missatges perquè siguin més fàcilment reconeguts i identificables.
1. Tipus de lletra
És un element important a l’hora de crear el nostre logotip, però també en l’elaboració de documents i dels diferents dissenys gràfics que elaborem. Malgrat que està catalogat com un element identificador complementari, definir el seu ús donarà més globalitat a la nostra imatge gràfica.
Hem de tenir en compte que cada tipografia té unes característiques particulars i que aquestes responen a diferents funcions. Per tant, a l’hora de triar-la no només ens regirem per qüestions estètiques.
Distingim les diferents famílies tipogràfiques :
• Lletres amb serif (famílies romanes): Es caracteritzen per portar al pal principal de la lletra una terminació que li fa de suport. Expressa sobrietat, classicisme i solemnitat. Exemples: Times, Garamont, Courier, Serifa.
• Lletres de pal sec (famílies grotesques): La forma de les lletres és arrodonida i no compten amb cap terminació al pal principal de la lletra. Indiquen dinamisme, força, són funcionals i de lectura fàcil. Exemple: Arial, Avalon,
Avantgarde.
• Lletres angleses o manuscrites (famílies itàliques o cursives): Són lletres generalment inclinades i que
imiten l’escriptura a mà. Indiquen moviment i sovint es vinculen al món de la literatura. Exemple: English, Campaign, Brochure, Staccato.
• Lletres decorades (famílies ornamentals): Fan pensar en lletres modernistes i s’acostumen a fer servir
només per encapçalar el text i potenciar el missatge del text. No es recomana fer un ús excessiu d’elles perquè poden resultar feixugues i de difícil llegibilitat. Exemple: Busker, Algiers.
Un pangrama ès un text que utilitza totes les lletres possibles de l'alfabet d'un idioma.
Els pangrames més atractius són els que utilitzen el major nombre de lletres possibles amb els menys caràcters possibles. Són una eina indispensable per poder generar els manuals d'estil de les marques, ja que amb ells es veu com quedarà la seva tipografia en tots els formats possibles, tant els digitals (pàgina web, landing page, blogs.. etc) i els no digitals (tríptics, fulletons, cartells… etc).
Exemple de pangrama:
"El veloz murciélago hindú comía feliz cardillo y kiwi. La cigüeña tocaba el saxofón detrás del palenque de paja"
Diez buenas fuentes tipográficas libres o gratis para descargar
2. Colors
Els colors són molt importants en tots els àmbits del nostre dia a dia. No només marquen moda, sinó que influeixen en el nostre estat d’ànim i en la imatge que projectem, tant com a persones com a empreses, marques i productes.
El color és una de les característiques principals de la imatge corporativa d’una marca; ens permet que els clients se sentin atrets cap als nostres productes i serveis. El poder d’influència que tenen els colors en els comportaments psicològics de cada individu i en les decisions que aquest tria per comprar és tan gran que l’elecció d’un o altre color pot decantar la balança a favor nostre. A l’hora d’escollir-los, cal tenir en compte les connotacions culturals dels colors i els canvis significatius en la interpretació d’aquests.
Aquestes són algunes de les connotacions amb què es relacionen els colors a la nostra societat:
• Blau: és sinònim de seguretat i responsabilitat. Emet missatges de confiança i maduresa.
• Vermell: representa energia, força i passió. Estimula la ment del públic i capta la seva atenció però en ocasions pot expressar agressivitat.
• Groc: es relaciona amb l’entusiasme i la joventut. També amb el sol i la llum. Pot representar la creativitat i l’energia positiva.
• Verd: es sinònim de naturalitat i creixement. És ideal per a organismes que fan referència al medi ambient i al benestar físic i emocional.
• Taronja: simbolitza diversió, vitalitat, sociabilitat. Es relaciona amb espais d’entreteniment, distensió i oci.
• Morat o lila: fa referència a la riquesa i al saber. També està molt vinculat al moviment feminista.
• Blanc: representa sinceritat, simplicitat, puresa, neteja o higiene. És molt utilitzat en el món de la salut.
• Negre: representa solemnitat, elegància, sobrietat i poder. Si es combina adequadament, pot transmetre un missatge de serenitat.
Per saber-ne més:
- El color, l'essència de les marques
- La psicologia del color a les marques comercials
- Color exploration: creando una paleta de color
Exercicis.
- Penseu quins colors i quina tipografia utilitzareu com a empresa. Feu un pangrama i una paleta de color. Afegiu-los a l'apartat 1.b) del document Branding que ja vam treballar l'altre dia i justifiqueu la vostra tria.
- Compteu el temps que heu dedicat a aquesta activitat i anoteu-ho al document Hores i recursos.
Valoració: 2 punts (1 pangrama, 1 paleta de colors)
Temporització: 1 sessió
Infografia extreta de https://slashmobility.com/blog/2016/06/infografia-cual-es-el-mejor-color-para-tu-app/
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada