Tema 5. La nostra empresa 2. Naming

El naming és el procés mitjançant el qual es determina el nom d'una marca. I encara que sembli un procediment purament creatiu, en realitat és un procés analític en un 80% i creatiu en un 20%.

10 principis bàsics que ha de tenir un bon nom de marca:

  1. Un nom ha de ser notori.
    Un nom que trenqui els códis existents pot fer créixer la notorietat d'una marca (Twingo).
  2. Un nom ha de ser diferent i únic.
    Ha de projectar una personalitat pròpia (iPhone).
  3. Un nom ha de ser flexible i durador.
    Ha de permetre estendre la marca a altres sectors (Sprint) i no passar de moda.
  4. Un nom ha de ser suggerent i evocador.
    Les associacions que remeten a conceptes concrets son més poderoses i més fàcils de retenir en la memòria (Tigra).
  5. Un nom ha de ser creïble.
    Les denominacions descriptives afecten a la credibilitat de la marca quan es vol estendre-les a categories diferents de l'original (Gas Natural vs electricitat).
  6. Un nom ha de ser coherent amb el sistema de marques.
     Ha de poder conviure amb altres marques associades a trets similars (Zafira, Antara, Meriva).
  7. Un nom ha de ser llegible i pronunciable fàcilment.
    És molt més complexe construir la identitat d'una marca impronunciable (Häagen-Dazs).
  8. Un nom ha de ser registrable.
    L'enorme saturació dels registres dificulta els processos. Els noms distintius són més fàcilment apropiables (OIKOS).
  9. Un nom ha d'evitar associacions negatives.
    És important realitzar controls lingüístics en altres llengües per evitar errors flagrants (Pajero).
  10. Les marques es construeixen a través de bones històries.
    El nom ha de saber sintetitzar-la (La Chelinda).

 


Exercicis: 

naming1. Obriu aquest document, feu-ne una còpia al vostre Drive de grup i feu els dos exercicis. Guardeu-lo com  a naming.

2. Compteu el temps que heu dedicat a aquesta activitat i anoteu-ho al document Hores i recursos.

Per saber-ne més...

I si voleu riure una estona, podeu seguir  @MastersOfNaming a Instagram, Twitter i Facebook. Recopilen els noms d'empreses més estrambòtics que us pugueu imaginar!

 

Valoració: 1 punt
Temporització: 1 sessió

Imatges extretes de https://www.ondho.com/ideas-para-buscar-el-nombre-de-tu-marca/
https://www.mdirector.com/blog/buen-naming-marca-producto/

Comentaris