La comercialització de la nostra app
Ja hem triat la nostra idea definitiva i hem dissenyat la solució. Caldrà comercialitzar-la, és a dir oferir-la al client.
És el moment de fer el nostre model de negoci. Utilitzarem una versió simplificada del Business Model Canvas (llenç del model de negoci) que és una eina de gestió i planificació utilitzada per descriure els diferents elements que componen una proposta empresarial.
També farem un pla de màrqueting de la nostra app.
Per començar, una xerrada inspiradora...
En resum, un llenç de model de negoci té 4 elements:
- PRODUCTE O SERVEI: quin producte o servei constitueix la nostra oferta, quines són les
seves característiques principals, quines necessitats cobreix o quin valor diferencial aporta
respecte a altres propostes que cobreixen les mateixes necessitats o similars - CLIENTS: a quin segment o segments de la població va adreçada la nostra oferta, a quin
tipus de client o de clients cobreix una necessitat amb el nostre producte o servei. Aquesta
descripció es pot fer segons la base de diferents característiques: demogràfiques (edat, gènere,
lloc de residència,...), socioeconòmiques (ingressos econòmics, nivell d'estudis...), perfils
culturals o de consum o segons les necessitats per cobrir. - CANAL: a través de quins mitjans s'arriba als clients, com distribuïm els nostres productes,
quin punt de contacte utilitzem per oferir els nostres serveis. - RELACIÓ: quin tipus de relació establim amb els nostres clients i a través de quins mitjans,
com els comuniquem la nostra proposta, com intentem captar nous clients o fidelitzar els que
ja ho són
Per acabar d'entendre què és un llenç de negoci, feu aquest exercici interactiu.
Mirem el model de negoci simplificat de Nintendo. Sabríeu posar cada punt al seu lloc?
Un cop acabats els dos exercicis, feu una captura de pantalla amb els resultats, enganxeu-ho en un Google docs i guardeu-lo al vostre Drive individual amb el nom modeldenegoci.
Valoració: 1 punt
Temporització: 1 sessió
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada